Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Ko Samui

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 December 2011 | Thailand, Ko Samui

Hoewel Ko Samui ook erg druk is doet het toch heel anders aan dan Phuket. Er zijn veel leuke winkeltjes en goede restaurants en gelukkig ook veel minder Russen. Ik was hier al eens in 2001 met Hans en in 2003 met Marjan. In 10 jaar tijd is er wel veel veranderd. De meeste winkels hebben nu ruiten en etalages en alle hotels en restaurants zijn aan het upscalen. De nieuwe zaakjes zien er Ibiza Style uit.

We hebben niet al te veel gedaan hier. Ons hotel was trouwens het beste van de hele reis. Het Buri Rasa is echt top mocht je naar Ko Samui willen gaan. Dat verschil zit niet in hoe
Luxe en groot de kamers zijn of het zwembad, het is de aandacht van het voltallige personeel die daarvoor zorgt. Bij aankomst een fles wijn bijv, de hele dag gratis koffie en dan niet van die slootwater filterkoffie, nee echte koffie. Als je in je natte zwembroek een boek leest op je ligbed dan komt iemand een klein leren kussen brengen. En zo doet iedereen de hele dag zijn best voor je en iedereen ( ook de tuinman) zegt altijd vriendelijk iets. En zo scoor je dan een 9,3 op tripadvisor.

Van Ko Samui gaan we naar Pattaya daar blijven we maar een dag om daarna door te vliegen naar Manilla. Opa en oma blijven hier een paar dagen. Een broer van oma woont hier.

Na drie weken Thailand zijn we ook wel een beetje eiland moe en zijn we wel weer toe aan wat culturele dingen. Dat zal in Manilla wel lukken. Voor Tycho en Isis zal het wel even lastig zijn dat opa en oma weer terug naar Nederland gaan. Ook het hele Sinterklaasgebeuren gaat gedeeltelijk langs ze heen. Nog bedankt Dorris dat je de schoen hebt gezet. De kids waren er zeer blij mee. Tycho kijkt op de IPad wel naar de sinterklaasjournaals. Uitzending gemist werkt prima op wifi, ook de wereld draait door. Alleen RTL is waardeloos.

Ben benieuwd hoe de Filipijnen zijn. Het is toch nog 3,5 uur vliegen vanaf Bangkok. Vandaag dus veel reizen. Jullie allemaal veel plezier de komende dagen met Sinterklaas.

• 02 December 2011 - 08:07

Vera:

Goedemorgen, tenminste dat is het hier.
    Leuk weer te lezen hoe het daar is. Ziet er allemaal relaxed uit, al kan ik me ook voorstellen dat jullie nu weer zin hebben in een heel andere omgeving en uitkijken naar de Filipijnen.
    Hier gaat alles prima en ook met de baby. Mijn buik is nu niet meer te ontkennen, jullie zien het wel in januari. nu weer aan het werk, dat moet ook gebeuren.

groetjes, ook van Roel,
    Vera

• 12 December 2011 - 21:43

Peter Van Der Linde:

Famile Abee,

Mooi al die verhalen als ik dat allemaal zo lees. Lekker relaxed. Mis je ons al een beetje Abee of blijf je daar voorlopig.

Hier alles ok, lekker druk en af en toe ff aan de lampen hangen ha ha .

Geniet er nog maar even van.

Groeten Peter

• 17 December 2011 - 11:24

Frits Van Lingen:

Hallo allemaal,
    Wat een heerlijke verhalen en foto's allemaal. Ziet er erg relaxed uit en wat ontzettend leuk dat opa en oma zijn langs geweest.
    Nog 2 weken genieten met z'n vieren! Veel plezier en ik wens jullie geen witte kerst!

Groet,
    Frits