Kids ziek en kerstfeest op de Filipijnen - Reisverslag uit Anda, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Kids ziek en kerstfeest op de Filipijnen - Reisverslag uit Anda, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Kids ziek en kerstfeest op de Filipijnen

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

26 December 2011 | Filipijnen, Anda

Allereerst merry Christmas iedereen. Wij hebben wel een bijzonder kerstfeest. De kids zijn ziek en het regent. Ik had eigenlijk gehoopt op een witte kerst hier op white beach. We zijn niet meer naar Boracay gegaan omdat het daar nu erg druk is. We zitten op het eiland Bohol. We zijn eerst naar Panglao gegaan en hebben daar 5 dagen gezeten. Het is er erg toeristisch en het zijn bijna allemaal duikers. We hadden net een boot geboekt voor een dagje naar Balicasag waar ik zou duiken en de kids en Marjan wat snorkelen. Schijnt de mooiste duikplek hier te zijn. Maar Tycho kreeg koorts. Eerst waren we bang voor Dengue fever. Hij heeft wel 4 dagen koorst gehad. Na de tweede dag werd duidelijk wat hij had, zijn oor was doorgebroken. Hier koop je dus gewoon bij de supermarkt oordruppels met antibiotica. Van Panglao zijn we naar Anda gegaan en onderweg in Valencia gestopt bij een klein ziekenhuis. Inmiddels had Isis ook koorts en ik was snipverkouden. De arts constateerde zelfs twee ontstoken oren bij Tycho. Wij wilden alleen wat oordruppels maar zowel Isis als Tycho kreeg een tas vol mee. Dan ben je opgelucht maar dan komt de volgende ellende. Hoe krijg je die hoestdrankjes erin? Zelfs met enige dwang werd het uitgespuwd omdat ze het vies vonden. De oplossing gevonden door de poeder op een broodje chocopasta te smeren. Inmiddels is de koorts en pijn bij iedereen weg gelukkig. Het is wel een zegen hoor als je kinderen niet ziek zijn. Gelukkig hebben ze nooit iets ernstigs hier gehad.

De eigenaar van ons resort Blue Star dive is een engelsman en die had gisteren een lekker traditioneel menu samengesteld afgezien van de noodle soep. Gebraden kalkoen en Engelse Christmas pudding. Er was een heuse kerstman en Tycho en Isis hebben kadootjes gekregen. Hoewel de nepbaard overduidelijk was hadden ze niets in de gaten. Toen ik vroeg of het een echte of een nep kerstman was riepen ze in koor dat deze echt was!

Het regent nu wel maar er is geen storm of tyfoon dus maak je geen zorgen mam. Morgen schijnt de zon weer en iedereen is weer beter. Tot gauw!

• 26 December 2011 - 10:51

Oma Em Opa:

Prachtige foto.s.Doet ons weer denken aan de drie weken dat we met jullie in Thailand waren.Tycho en Isis hebben heel leuke hoofddoekjes .Maar we weten niet wat Isis in haar mond heeft.Weet jij het wel Isis? Gelukkig zijn jullie allen weer gezond.Oma heeft een nieuw spel op haar Ipad nl. Wordfeud.Gisteren bij Roel en Vera gezien.Het blijkt dat vanmorgen ook een zekere Edwin Abee het ontdekt heeft.Veel plezier Ed.
    We wensen jullie nog een paar mooie zonnige dagen en tot gauw.Oma en opa.

• 26 December 2011 - 18:37

Walter:

Happy Xmas !

• 27 December 2011 - 08:06

Dorris:

Mery Christmas!!!!! Wat een leuke foto's ondanks dat de kids ziek waren. En die donkere kerstman ziet er ook heeeeeel echt uit;-)

Ik lees hieronder dat oma en Ed aan wordfeud doen. Ik ben sinds twee weken ook wordfeud verslaafd. Zelfs tussen de kerstdiner gangen door.

Wat zijn jullie wordfeud namen? De mijne is dve123.

Tot over een week. Zin om jullie weer te zien XXX

• 27 December 2011 - 08:06

Dorris:

Wat zijn jullie wordfeud namen? De mijne is dve123.

Tot over een week. Zin om jullie weer te zien XXX

• 27 December 2011 - 17:54

Dettie:

lieve kinderen, wij zijn blij om te horen dat met tycho en isis ook weer goed gaat.en edwin en men .arjan zijn jullie ook weer gezond? ziek zijn is niet leuk. wij wensen jullie een gezond 2012.en een fijne vakantie nog . veel liefs , opa en oma abee.

• 30 December 2011 - 19:20

Henry Leijdsman:

Hallo Edwin, langs deze weg maak ik van de gelegenheid gebruik jou en je gezin een goede jaarwisseling te wensen en een voorspoedig en gezond 2012 met veel geluksmomenten. Geniet van de laatste hopelijk mooie dagen van jullie fantastische reis. We zullen elkaar zeker binnen afzienbare tijd weer eens spreken. Tot dan! Met inspirerende groeten, Henry