Ko Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Ko Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Ko Lanta

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

26 November 2011 | Thailand, Ko Lanta

Na vier dagen met pijn in het hart vertrokken uit Ko Phi Phi. Oma vond het erg afgelegen en wilde ergens naartoe waar wat meer was dan alleen strand. Begrijpelijk dus de koffers gepakt en naar Ko Lanta gegaan. Ko Lanta is veel groter en is ook meer een familie eiland. Het barst hier van de Zweden, er zijn zelfs drie Zweedse scholen op het eiland. Als Zweed kun je dus makkelijk hier even werken of op sabbatical en je kids naar school sturen hier. We hebben een super hotel, we zitten in een bungalow die normaal 350 euro per nacht kost, nu voor 50 euro. Lanta sand resort, wel een aanrader.

We hebben nog een jungle tocht gedaan. Weer boven op een olifant en daarna nog een trekking richting een waterval. Was wel zwaar met de kids, zeker met Isis twee uur op de nek over glibberige paadjes maar wel de moeite waard. Jaap verloor nog zijn bril boven op de olifant maar als een wonder vond ik die nog, gebroken weliswaar, maar de opticien heeft er weer een mooi montuur bij gevonden hier.

Voor 250 baht huur je hier een scooter voor 24 uur. Dat is ongeveer 6 euro. Met drie scooters zijn we wezen cruisen en onderweg gestopt bij een monkey show. Aapjes die trucjes kunnen dus. Deze apen worden getraind zodat ze kokosnoten uit de bomen kunnen halen, maar ze kunnen dus veel meer. Ik had niet het idee dat ze hier slecht werden behandeld of uitgebuit. We mochten ook even spelen met wat apen. Nou ja kijk maar naar de foto's. Beetje shoppen en beetje naar het strand dat was het wel. Morgen gaan we naar Ko Samui. Dat is onze laatste week in Thailand, daarna gaan we naar de Filipijnen. Opa en oma blijven dan nog een week in Pattaya, daar woont een broer van oma.

Mam, als je dit leest. Ik hoop dat het goed gaat. Ik heb je nog een mail gestuurd maar vraag me af of je die wel hebt ontvangen.

Gr.

Edwin

• 27 November 2011 - 14:09

Jacqueline En Kids:

Wow, het ziet er weer super uit. De jongens vinden de foto's van jullie bovenop de olifant erg cool.
    Jair vraagt of Tycho en Isis het ook leuk vinden en of ze Sinterklaas missen.
    Geniet ervan...maar dat lukt geloof ik wel :)

• 30 November 2011 - 17:03

Edgar:

Hoi Edwin , wat een decadentie; weer op n olifant! Geniet nog van de komende tijd met je gezin!!