Onze eerste tropische storm - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Onze eerste tropische storm - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Onze eerste tropische storm

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

18 December 2011 | Filipijnen, Dumaguete City

Voor het thuisfront: geen zorgen. We zijn goed door de storm gekomen. Tropische storm Washi kwam vrijdag richting ons eiland. We zitten op Siquiujor en er is geen TV en geen internet. Toen bekend werd dat er een tropische storm aankwam gingen er meteen geen boten meer terwijl het weer nog prachtig was en de storm pas in de avond werd verwacht. Pas tegen 10 uur 's avonds begon het flink te regenen maar we hebben prima geslapen. De volgende ochtend waren er wel hoge golven maar het leek allemaal niet zo ernstig. Ook die dag waren er geen boten en inmiddels scheen de zon weer. Stuck on a tropic island, nou ja het kan erger. Pas later hoorden we dat er zo'n 500 mensen zijn omgekomen in die storm. Volgens mij is het bijna niet in het nieuws geweest in Nederland. We zijn nu in Dumaguete en hier ligt een grote gestrande boot en de kade ligt vol met hout en troep en zelfs hele palmbomen. Bizar dat wij er vrijwel niets van mee hadden gekregen.

Door de drukte konden we vandaag niet verder reizen, morgen om 7.30 uur de boot naar Panglau op Bohol. Hopelijk is daar wel internet.

Doei

• 18 December 2011 - 16:54

Dettie:

,hoi kinderen, wij zijn blij dat alles goed met jullie gaat ,maar goed dat jullie niets gemerkt hebben van de storm . leuk om de video,s te bekijken wij wensen jullie nog veel reis plezier . en geniet van de vakntie, veel liefs , , opa en oma abee.
    e

• 20 December 2011 - 08:44

Fam De Mooij, Bibi:

Hallo, Wat fijn dat alles goed met jullie gaat! Net videos bekeken van dansende tycho en isis, ziet er heerlijk uit. Echter wereld reizigers. Hier alles goed, volle december maand. vrijdag vertrekken wij voor een weekje naar spanje. Lekker! Daarna zijn jullie volgens mij weer snel terug. gezellig, bibi vindt het erg leuk dat ze dan weer met Tycho kan spelen. Geniet van de laatste weken.

Veel liefs fam de mooij

• 20 December 2011 - 14:04

Dettie:

lieve kinderen vandaag 20 november2011 g elezen in de telegraaf dat een nieuwe orkaan treft wederom filipijnen vooral in manila . we hopen dat het met jullie alles goed is. er gaan geen vlietuigen en boten meer ., is er nog wel internet verbinding ? als het mogelijk is laat even wat van jullie horen of alles goed is. veel liefs, hr. groeten , opa en oma abee.

• 22 December 2011 - 11:46

Robert:

Sprak net Anton. Die zei al dat jullie al een tijdje weg waren.. Beter laat dan nooit. Weet dat jullie er naar uitkeken. Heel veel pleZier nog met de resterende tijd.. En genietse!!