Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Het zit er weer op. Het had van mij nog wel een jaar mogen duren. Heerlijk hoor zo'n lange tijd samen in een heerlijk relaxed tempo.

De kids waren na kerst al wat opgeknapt en we hadden gelukkig nog een dag mooi wer om het prachtige strand van Anda te bewonderen. Het zand was er zo wit dat ik moeite had om geen overbelichte foto's te maken. See for yourself. De dag erop vertrokken naar Manilla. Dit keer in hartje Makati in een vijf sterren hotel. Je weet niet wat je ziet hier. Shopping malls met Gucci, Hermes Louis Vuiton, alles is er. Een beetje onwerkelijk als je weet hoe arm het is als je 5 straten verder bent. We zijn nog bij het Ayala Triangle Garden geweest daar is elke avond een mooie licht en geluidshow. Helaas waren de kids erg moe en dus weer op tijd naar bed. De volgende ochtend vroeg weg naar Bangkok. De taxichauffeur zette ons af bij de terminal voor internationals flights (dat is Bangkok natuurlijk ook), maar dit beek toch verkeerd. We waren al in de stress door de enorme rij waar we buiten voor de ingang eerst doorheen moesten. Moesten we ook nog weer in de taxi naar een andere terminal. Philipine airline heeft een eigen terminal en dar moesten we zijn. Gelukkig was het er erg rustig en waren we ruim op tijd.

Terug in Bangkok voelt weer als een beetje thuiskomen. Ik denk dat we al wel zo'n 10 keer nu in Bangkok zijn geweest en ons hotel (Viengtai) ligt heerlijk centraal voor Ko San Road. Een extra koffer daar gekocht en flink wezen shoppen twee dagen. Gelukkig was er nog een Nederlands jongetje in het hotel waar Tycho mee kon spelen.

De laatste dag de kids om 20.00 uur naar bed en om 24.00 uur dan met de taxi weg. De vlucht was om 2.30 uur. In het vliegtuig hebben we niet al te veel geslapen. Maar de vlucht ging verder prima. We hadden ons voorbereid op een koud Nederland, maar 9 graden valt best mee. Tycho en Isis waren erg blij weer thuis te zijn en zijn meteen met al hun speelgoed hier gaan spelen. In de middag zijn we gaan slapen zodat we fit genoeg waren om het oude jaar uit te luiden. Marjan ging om 0.30 uur naar bed en ik om 2.00 uur. Helaas waren de kids om 4.00 uur al wakker. Tijdsverschil met de Filipijnen is immers 7 uur. Nieuwjaarsdag was een zware dag. We waren allemaal zo moe dat we om 19.00 uur in bed lagen. Helaas ook vanmorgen weer om 5.00 uur iedereen wakker. Isis is nu naar de creche en Tycho is deze week nog vrij.

Hoewel het vanmorgen nog heel relaxed ging (op tijd wakker, geen stress dus met aankleden en wegbrengen) zie ik er al wel weer tegenop dat het straks weer in een ander tempo gaat. Maar ja, dat zal ook wel weer wennen...

Nog even de laatste foto's erop nu. Iedereen die het nog leest een heel gelukkig nieuwjaar en hopelijk tot gauw! En alle meelezers en vrienden die berichtjes hebben geplaatst, heel erg bedankt. Het is heel leuk om op die manier iets te horen.

Gr.

Marjan, Isis, Tycho en Edwin

• 04 Januari 2012 - 18:25

Edgar:

Goed te horen dat jullie weer veilig thuis zijn! Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid in 2012!