Manila - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Manila - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Manila

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

18 December 2011 | Filipijnen, Dumaguete City

Manilla

Na drie weken rondreizen met opa en oma zijn we nu weer op onszelf aangewezen. We waren na Thailand wel een beetje eiland moe en toe aan wat cultuur. Dus in Manilla een hotel geboekt vlakbij het oude centrum van de stad de . Daterend uit de Spaans koloniale tijd hier. Manilla viel ons behoorlijk tegen. Sorry Leny en Precy (onze schoonmaaksters komen uit Manilla) maar wij vonden het niks. Je hebt de Intramouros wel gezien in een uur en Rizal park is ook een uur en dan is er niet veel meer. Je staat hier versteld van alle grote SUV's die hier rijden terwijl er ook heel veel armoede is. Alle touristen zitten trouwens in de wijk Makati wat een beetje lijkt op New York met alle wolkenkrabbers. Tegenover ons hotel zit een shoppingmall die ongeveer 10 keer zo groot is als de Bijenkorf. Hier komen veel bezoekers ook om te eten, maar niet echt ons ding. Veel Amerikaans fastfood zoals KFC en Mc Donalds. Onderin zat een supermarkt waar echt alles te koop is, toen wij er waren waren alle 30! Kassa's geopend. En dan kom je buiten en dan staan daar de bedelaars, heel bijzonder. Wat je vooral mist in Manilla is een gezellige straat of plein om te eten en te drinken zoals elke hoofdstad dit wel heeft. We waren er na een dag wel flauw van en zijn naar het noorden vertrokken.