Siquijor, tropisch paradijs - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Siquijor, tropisch paradijs - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Siquijor, tropisch paradijs

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

18 December 2011 | Filipijnen, Dumaguete City

Siquijor

Dumaguete is een leuk plaatsje met een boulevard. Niet super toeristisch en wel schattig maar na een dag heb je het wel gezien. Dus na een dag met de boot naar Siquijor.

De internetverbinding op Siquijor is zo slecht dat we nu al twee weken geen reisverslagen hebben geplaatst. Dat is ook wel weer een goed teken want het betekent dat het hier heel mooi en heel rustig is. Siquijor is misschien wel het mooiste eiland dat we ooit gezien hebben. Er zijn prachtige witte stranden, maar ook het binnenland is prachtig. We hebben een mooi resort met een zwembad, Coco grove beach resort. Vanaf het strand is een huisrif dus je kunt zo vanaf het strand met je duikspullen de zee in. Prachtig koraal, veel tropische vissen en schildpadden, hele grote. We zijn met een brommer over het eiland gegaan. Onderweg gestopt bij een hele mooie waterval. Ook door de bergen gereden hier met prachtige vergezichten over het eiland en de zee. Er ligt hier overal zwart asfalt en toch zijn er vrijwel geen auto's. Ik denk dat we onderweg 4 auto's hebben gezien. Het is ook nog helemaal niet toeristisch zoals in Thailand. Het is hier inderdaad Thailand 20 jaar terug in de tijd.

Gisteren zijn we naar een ander eiland gegaan, APO Island. Marjan, Tycho en Isis hebben gesnorkeld en ik heb twee keer gedoken. Erg mooi, 4 reuzen schildpadden gezien, twee slangen en supermooi koraal. Tycho en Isis waren met Freddy, een Filippijnse duikgids die Donald Duck goed na kan doen. Z e waren zo moe dat ze beide de hele terugreis op de boot hebben geslapen.

Hier zie je trouwens wel alleen westerlingen, vooral veel scandinaviers. Maar alles heel erg low key. We blijven hier wat langer dan gepland. Ook omdat het rondreizen hier toch meer tijd kost dan we hadden verwacht. Ik denk dat we misschien 30% hebben gezien van wat we hadden gepland te zien. Afstanden zijn hier groot en vliegverbindingen zijn noord zuid en niet oost west waardoor je soms met een ferry moet. Met zijn tweeën goed te doen maar met de kids is het wel allemaal veel reistijd. Dus we hebben wat dingen geschrapt en gaan straks alleen nog naar Boracay.