Phnom Pen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Phnom Pen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Phnom Pen

Door: abee

Blijf op de hoogte en volg Edwin

06 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

De foto's plaatsen lukt nog steeds niet, soms werken die ouwe computers niet echt mee. Misschien dat het vcanavond lukt in Siem Reap. De tocht naar Phnom Pen was relaxed. Goeie boot met genoeg plek. Totaal 5,5 uur. We moetsen twee keer uit de boot, een keer voor de grens van Vietnam en een keer voor de grens van Cambodja. Daar moetsen we nog wat invullen voor een visum. In de boot betaal je dan 23 US$ pp en bij de grens zie je dat het 20 dollar kost. En zo verdient de reisorganisatie weer makkelijk haar geld.

In de boot zat een hele rare ouwe snuiter die waarschijnlijk niet van kinderen hield, een Fransoos. In het begin van de boottrip had die al een paar keer boos achterom gekeken naar ons. Op een gegeven moment was Isis wat hard aan het gillen en die gozer draaide zich om met wilde handgebaren en dat ze stil moest zijn. Echt in de afgelopen 5 jaar nog nooit meegemaakt. Verder maar genegeerd. Ik vroeg hem later nog even of hij wel in orde was maar daar reageerde hij niet op.

Hotel in Phnom Pen (hotel 9) is een boetiek hotel, leuk met een klein zwembad en prima eten. Phnom Pen is echt heel anders dan steden in Vietnam of Thailand. Alles is ruim en netjes, de straten de stoepen. Geen getoeter van auto's en scooters. Het verkeer is niet zo chaotisch. En het is ook allemaal veel duurder, wat wel weer raar is want Cambodja is een heel arm land. Als je hier pint krijg je trouwens niet de lokale valuta (de riel) uit de ATM maar gewoon dollars en daar kun je overal in Cambodja mee betalen. Ook wel bijzonder. De eerste dag wat rond gekeken bij het koninklijk paleis, erg mooi. De koning was er ook (vlag stond omhoog) maar Tycho begreep niet dat we niet even langs mochten komen.

De mensen zijn hier ook niet opdringerig en echt heel vriendelijk. Ik denk dat als je nog nooit is Zuid Oost Azie bent geweest dat de cultuurshock hier in Phnom Pen wel mee valt.

Gisteren met de Tuktuk (hier is dat een karretje met een brommer ervoor) naar FCC geweest. mooi oud gebouw. FCC staat voor Foreign Correspondent Club het is een bar\restaurant en ontmoetingsplaats voor journalisten en expats. Daarnaast zit een galerie waar we een mooi schilderij hebben gekocht voor de kinderkamer. Kijk maar even op www.happypainting.net. Erg leuke schilderijen. Opgerold in een buis in de rugzak.

Morgen naar de Killing Fields

• 06 November 2011 - 11:47

Franca:

Ha reizigers echt leuk om beetje bij te blijven zo!! Mijn reizen beperken zich tussen Akersloot Vught en IJsselstein maar nieuwtje we gaan ergens in dec smenwonen wow wel spannend hoor xx