Chau Doc, op weg naar Cambodja - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Chau Doc, op weg naar Cambodja - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Chau Doc, op weg naar Cambodja

Door: abee

Blijf op de hoogte en volg Edwin

04 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Na vier weken toch wat last gekregen van mijn maag, niet heel erg maar er moest wel wat loperamide aan te pas komen. Wat dan niet heel lekker is is een speedboat die te vol is (geen plek voor ons, dus maar ergens op een geïmproviseerd plekje zitten) en iets te veel deining. Gelukkig alles binnen gehouden maar fijn was het niet. Na een tocht van 1,5 uur aangekomen in Ha Tien, daar moesten we wachten tot 13.00 uur om vervolgens met een minibus naar Chau Doc te gaan. Prima rit van 2,5 uur. Chau Doc is niet heel toeristisch. We hebben twee kleine tours gedaan. 's ochtends met een boot over de rivier langs de floating markets, waar we ook aan boord mochten. De mensen leefden daar van de verkoop van kokosnoots. Het is moeilijk voor te stellen dat ze in een dergelijke kleine en vreselijke warme ruimte met zijn allen konden leven. We kregen grapefruit en kokosmelk. De mensen waren heel erg vriendelijk en wilden ook geen geld van ons aannemen voor de kokos en grapefruit. Het enige wat ze wilden was even knuffelen met Tycho en Isis, ja die Blondkopjes zijn hier echt iets bijzonders hoor! Daarna nog langs een visboerderij gegaan of viskwekerij. Tycho en Isis mochten het visvoer geven en dat gaf flink wat gespartel bij de vissen, leuk om te zien. Daarna nog langs een moslimstam geweest, de cham people waar ze veel weven. Tycho mocht ook even met een oude vrouw achter het weefapparaat.

's middags met een motortaxi een berg omhoog gegaan, Sams Mountain. Daar mooi uitzicht over de rijstvelden, de rivier Bassac en Cambodja en de zonsondergang bewonderd.

Dag later vroeg op om met de boot over de rivier naar Phnom Pen te gaan. De foto's doe ik vanavond en morgen even een kort verslagje van Phnom Pen.

Doei

• 04 November 2011 - 09:00

Luutzen:

Ja jongen, niet alle boten zijn zo stabiel als een "Alabastine Boot". Wat dat betreft zijn wij aardig verwend in Friesland. Jullie genieten daar nog maar even.