Phu Quoc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Abee - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Abee - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: abee

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

Phu Quoc is een mooi tropisch paradijsje. Het is hier lekker warm (37 graden). Hoewel er een vliegveld is is het nog niet heel touristisch, alleen vlakbij het vliegveld. Het mooie strand is 20 km lang en het grootste gedeelte is nog niet bebouwd (zal over 20 jaar wel anders zijn). Het hotel is mooi, maar ze hebben wel wat rare dingen. Ze wilden ons bij laten betalen voor kinderen op de kamer. Geen bier drinken bij het zwembad en wie zijn was te drogen legt op het balkon krijgt een boete hahaha. Nou reden te meer om dit elke dag te doen, belachelijk.

Phu Quoc staat bekend om zijn vissaus (en dat ruik je soms) en de Thaise Ridgebackhond die zijn baasje kan ruiken op een kilometer afstand (komt vast door de vissaus).

Sommige mensen doe wel hun best hier. Zo is er een bewaker die geen woord Engels spreekt, maar als je een fiets pakt (gratis) en je komt terug vraagt hij netjes: How was your trip? Toen wij uitgebreid antwoorden begreep hij ons niet en pakte hij zijn briefje erbij. Daar stond op: it's a pleasure to serve you. Hahaha, let op Rabobank Velsen, CRM niveau 3 hoor.

Ze vieren hier ook alle feestdagen van de Russen en andere Oostbloklanden. Gisteren was nationale feestdag van Tsjechie. Je herkent de Russen hier meteen, het zijn de enige mannen boven de 40 die nog steeds een speedo zembroek dragen.

Vandaag een mooi avontuur beleeft. Twee scoters gehuurd en het eiland rond. Maak je geen zorgen, we zijn zonder kleerscheuren weer teruggekomen. Was een mooie rit. Op een gegeven moment over die mooie rode zandpaden met veel stof en hobbels in de weg. We reden niet harden dan 10 km per uur soms.

Nou kijk maar even naar de foto's. De zonsondergang is hier ook erg mooi. Over twee dagen gaan we richting Chau Doc bij de grens van Cambodja en dan gaan we met een boot door de Mekong richting Phnom Pen. Er schijnt genoeg water te liggen....

Volgend verslagje komt dus uit Cambodja.

Groetjes

• 30 Oktober 2011 - 14:52

Elly:

Wat een prachtige foto's van jullie tropisch eiland! Van die helmpjes moet je er een paar meenemen om in A'dam de boel wat op te leuken!
    Hoop dat jullie over 2 weken goed kunnen reizen met Marjan's ouders.
    Ben benieuwd naar Cambodja; have save tlip!
    groetjes elly en family

• 30 Oktober 2011 - 19:24

Frits :

Ha Abbetjes,
    We volgen jullie al enige tijd en genieten van jullie reisverhalen! Als ik de foto's mag geloven, genieten Tycho en Issis net als julie met volle teugen van deze reis. Volgens mij wordt het tijd dat ik mijn speedo ga inruilen ;-)
    Geniet van het vervolg en blijf vooral je verhalen met ons delen!! Wij genieten mee!!

Groet,
    Frits

• 31 Oktober 2011 - 08:14

Dorris :

Tjee wat weer een mooie foto's. Ik krijg steeds meer zin om toch even langs te komen bij jullie.
    Marjan: ik heb de sample sale van Supertrash gemist. Maar als je nu zo'n leuk I pho shirtje voor me mee neemt als Isis aan heeft dan loop ik er ook weer helemaal ok bij!!!
    X Dorris

• 31 Oktober 2011 - 18:54

Dunya:

Hoi allen,

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen!!

Met die visgeur denk je vast regelmatig terug aan IJmuiden :)

Ik ga direct briefjes maken om aan de balie/telefoon te gebruiken ;)

Geniet er van!!

Groetjes,
    Dunya

• 02 November 2011 - 11:48

Ingrid:

Wat een paradijs!
    En Tycho en Isis op de scooter met helmpjes op. Vonden ze wel spannend denk ik?
    Ik ga toch maar eens kijken of ik wat vakantiedagen kan kopen....
    Geniet ervan en heel veel fun met opa en oma!
    X Ingrid